lördag 31 januari 2009

Spritfest

Enda jobbiga momentet med att åka till jobbet vid elva en lördag: alla par på t-banan som ska lördagsflanera, gå på Moderna eller nåt annat mysigt. Jag stressvaknade, bytte Springsteen mot 850 pix på B-plan, kokade gröt och parerade i flygande fart fredagsfyllor på asfalten på väg till tåget. För första gången har jag höga klackar på jobbet. Checkar ut tidigt i kväll för fest med hemkomna (och snart Italienboende) K och resterande Segertåget. Men det känns ändå inte riktigt som lördag. Jag tar min lördag på tisdag. Då ska jag önska sol och sedan promenera bort till Åkeshovs slott och gå på tulpanutställningen där. Jisses, hur gammal är jag egentligen..?

Här är dagens bonkersnyhet (ja, det är klart att den är sorglig också). Definitionen av en spritfest: mycket sprit, lite fest. Ibland också lite klottersaneringsmedel.

Inga kommentarer: